26/09/2014
De ce este importanta o comunicare organizationala eficienta?
Timpul petrecut la locul de munca, entuziasmul cu care ne indreptam dimineata inspre acesta, motivatia personala, precum si satisfactia in privinta acestuia depind, in foarte mare masura, de comunicare. Exista statistici care au demonstrat, pe baza unei cercetari referitoare la programarea neuro-lingvistica, faptul ca din procesul de comunicare, un procent de 7% ii este atribuit, ca importanta, continutului comunicarii. Unde sunt celelalte procentaje? Fapt deloc surprinzator, 38 % revine comunicarii paraverbale, in timp ce restul, de 55%, comunicarii non-verbale.
Astfel, este foarte simplu sa desprindem o prima concluzie pe care, mai apoi sa o transformam in ipoteza: intr-o companie, si in antreprenoriat in general, felul in care comunicam face diferenta intre eficienta si ineficienta. De aceea, este de la sine inteles faptul ca o comunicare eficienta are capacitatea de a creste randamentul la locul de munca.
Orice companie trebuie sa fie definita de un set de valori, de o misiune si de principii, elemente care sunt inexistente in absenta unui cod de comunicare, capabil sa le sustina. Unul dintre cele mai eficiente coduri de comunicare se traduce prin emfaza pe angajati: sustinerea initiativelor acestora, promovarea deschiderii, a respectului reciproc, a feedback-ului, sunt doar cateva elemente ale unui cod de comunicare eficient. Codul de comunicare poate fi impartit in doua categorii distincte: avem, pe de o parte, comunicarea formala, ce vizeaza tipurile de informatii pe care le primesti si ce anume faci cu acestea si, pe de alta parte, avem comunicarea interpersonala – care este mult mai importanta pentru cultura organizationala a unei companii. Codul de comunicare necesita intotdeauna personalizare. Fiecare companie trebuie sa isi defineasca propriul cod, tinand cont de profilul angajatilor si de modalitatile prin care se poate eficientiza comunicarea cu acestia.
Procesul de eficientizare a comunicarii este unul foarte complex, insa exista mecanisme si etape care sunt indispensabile fiecarei companii in acest sens: sedintele, comunicarea interpersonala, felul in care sunt transmise informatiile, delegarea eficienta a sarcinilor sau managementul corect al conflictelor sunt doar cateva dintre acestea. O companie de success nu poate exista in afara sferei definite de comunicarea organizationala, iar o comunicare organizationala eficienta echivaleaza cu unul dintre cei mai esentiali pasi in vederea obtinerii succesului in antreprenoriat.
0 Comments
Leave A Comment