• Background Image

    Avantajele si Dezavantajele SEO Marketing

    02/12/2024

02/12/2024

Avantajele si Dezavantajele SEO Marketing

Săptămâna trecută am vorbit despre istoria SEO marketing, unul dintre pilonii marketingului online. Dacă ați ratat articolul, îl puteți lectura AICI. Astăzi ne oprim asupra avantajelor și dezavantajelor acestui instrument, care rămâne o opțiune bună pentru foarte multe campanii digitale de promovare.
Avantajele SEO Marketing

Poate că cel mai important aspect legat de folosirea SEO Marketing se referă la eficiența costurilor. Pe scurt, spre deosebire de publicitatea plătită, SEO nu necesită un buget mare pentru a atrage trafic (însă impune alte consturi despre care vom vorbi la sfârșitul acestui material). O campanie bine targetată conferă produsului / serviciului, respectiv brandului, mai multă credibilitate, pe principiul deja bine stabilit că site-urile care apar în primele rezultate ale căutărilor sunt percepute ca fiind de încredere.

Un alt aspect pozitiv care încurajează această metodă de promovare este câștigarea unui trafic de calitate, SEO Marketing atrăgând vizitatori care sunt deja interesați de produsele sau serviciile oferite.

Și pentru că am amintit de eficineța costurilor, trebuie să vorbim și despre remanența campaniilor de acest fel. Mai exact, rezultatele SEO sunt de lungă durată, spre deosebire de campaniile plătite care se opresc odată cu terminarea bugetului.

Controlul campaniei și posibilitatea optimizaării sunt alte două avantaje importante oferite de SEO. Instrumentele SEO permit monitorizarea și analizarea performanței, respectiv informații extrem de utile pentru optimizare continuă.

Dezavantajele SEO Marketing

La capitolul dezavantaje, cel mai probabil ar trebui să vorbim în primul rând despre două aspecte: timpul dedicat acestor campanii este esențial, iar rezultatele nu vor apărea peste noapte, iar în al doilea rând complexitatea acestui tool.

Altfel spus, rezultatele semnificative se pot vedea abia după luni de zile de campanie, iar asta doar în condițiile în care echipa de marketing care se ocupă de acest tip de promovare va fi la zi cu tot ce înseamnă algoritmii Google care sunt în continuă schimbare.

Specialiștii în SEO trebuie să aibă cunoștințe avansate și să se adapteze permanent schimbărilor care survin în modul de funcționare al algoritmilor.

În același timp, aceiași specialiști terbuie să se ferească de utilizarea unor așa-numite tehnici alternative (de fapt considerate neetice) sau de optimizarea excesivă. În caz contrar, motoarele de căutare vor aplica penalizări dure, care pot însemna eșecul campaniei în totalitate.

În loc de concluzie, ne întoarcem la costuri, care chiar dacă sunt mici în relație directă cu campania în sine, necesită resurse umane și tehnice considerabile.

SURSĂSearch Engine Journal

0 Comments

Leave A Comment

Leave a Reply

20 + 18 =