25/11/2024
Istoria SEO Marketing
După Banner Ads si Email Marketing, SEO Marketing este a treia cea mai veche formă de marketing digital. Iar istoria SEO (Search Engine Optimization) începe încă din anii 1990, cu apariția primului motor de căutare (nu, nu este vorba despre Google și nici măcar despre Altavista sau Hotbot). Vorbim despre perioada romantică, în care algoritmii funcționau pentru clasificarea site-urilor bazându-se în principal pe daor două tool-uri: pe conținut și relevanță. Adică funcționau corect și simplu! Astăzi vorbim despre istoria SEO, iar într-un articol viitor ne vom opri asupra avantajelor și dezavantajelor SEO Marketing.
Anii 1990
1991: Apariția primului motor de căutare, Archie, creat de Alan Emtage.
1993: Lansarea altor motoare de căutare precum Excite, ALIWEB și World Wide Web Wanderer.
1996: Larry Page și Sergey Brin încep să dezvolte un motor de căutare numit inițial BackRub, care ulterior va deveni Google.
Anii 2000
2000: Google lansează AdWords, un serviciu de publicitate care va schimba modul în care companiile își promovează produsele online.
2003: Apariția algoritmului Google Florida, care penalizează site-urile ce folosesc tehnici de spam pentru a-și îmbunătăți clasamentul.
2005: Lansarea Google Analytics, un instrument esențial pentru monitorizarea și analizarea traficului web.
Anii 2010
2011: Google lansează algoritmul Panda, care penalizează site-urile cu conținut de slabă calitate.
2012: Algoritmul Penguin este introdus pentru a combate tehnicile de link building neetic.
2015: Google anunță că optimizarea pentru dispozitive mobile va deveni un factor de clasare.
Anii 2020
2020: Lansarea algoritmului BERT, care îmbunătățește înțelegerea contextului și a limbajului natural.
2023: SEO continuă să evolueze, punând accent pe experiența utilizatorului și pe conținutul de calitate.
SURSĂ: Search Engine Journal
0 Comments
Leave A Comment