• Background Image

    Marketing prin Influenceri, avantaje și dezavantaje

    22/10/2024

22/10/2024

Marketing prin Influenceri, avantaje și dezavantaje

Marketingul prin influenceri este probabil cea mai nouă formă de promovare pe care multe companii, în special producătoare de produse de larg consum, o folosesc pentru a ajunge la cumpărători. În același timp, trebuie spus de la bun început că este un tip de marketing care se bazează pe asocierea de imagine dintre o persoană (presupus cu influență asupra unui grup de consumatori) și un produs, ori serviciu. Odată cu asta apar și riscurile, în special cele legate de credibilitate. Practic, este o strategie de promovare care implică colaborarea cu persoane influente pe rețelele sociale pentru a crește vizibilitatea și credibilitatea unui brand.

Marketingul prin influenceri presupune colaborarea cu creatori de conținut care dispun de o audiență fidelă și de încredere. Aceștia pot fi celebrități și experți în domeniul lor, bloggeri, vloggeri, micro-influenceri etc.

Avantajele Marketingului prin Influenceri

  • Dacă ne raportăm la publicitatea tradițională, marketingul prin influenceri poate genera mai multă încredere în produsele sau serviciile promovate, iar asta se datorează interacțiunii umane.
  • Campanile cu influencerii sunt cu adevărat relevante în contextul în care un brand dorește să ajungă la un anumit segment de public (unul nișat, să zicem)
  • Influencerii cu notorietate au capacitatea de a genera o rată de interacțiune ridicată din partea clienților
  • Colaborările cu influenceri pot crește vizibilitatea și notorietatea brandului

Posibile dezavantaje

  • Campaniile cu influenceri pot fi destul de constisitoare, mai ales dacă persoanele cu care colaborați au deja o notorietate mare.
  • Produsul potrivit cu influencerul potrivit – este clar că un influecer care nu este interesat cu adevărat de un produs nu are cum să impacteze. O astfel de coaborare nu înseamnă decât pierderi atât pentru compania care vrea să promoveze un produs/ serviciu, cât și pentru influencer care riscă să piardă credibilitatea.
  • În cazul unei campanii cu influenceri, măsurarea Return of Investment (ROI) este aproape imposibil de făcut. Cu alte cuvinte este foarte greu să îți dai seama de rentabilitatea investiției pe care ai făcut-o
  • Fără o strategie foarte bine stabilită de la bun început, marketingul prin influenceri devine un pariu extrem de riscant.

Categorii de Influenceri în funcție de notorietate

  • Mega-Influenceri: peste un milion de urmăritori.
  • Macro-Influenceri: între 100.000 până la un milion de urmăritori.
  • Micro-Influenceri: între 10.000 până la 100.000 de urmăritori.
  • Nano-Influenceri: mai puțin de 10.000 de urmăritori, dar cu o audiență fidelă și dispusă la interacțiune.

Într-un articol viitor vom vorbi despre marketingul prin PCC, care poate fi mai eficient cel puțin prin prisma controlului asupra bugetelor, costurilor și ROI pe care îl oferă.

0 Comments

Leave A Comment

Leave a Reply

thirteen − 1 =