14/10/2024
Tips and Tricks pentru strategii de marketing digital de calitate
Marketingul digital este o componentă vitală pentru orice afacere, oricât de mică sau mare este aceasta. Pe scurt, marketingul digital se referă la utilizarea tehnologiilor digitale, incluzând aici canalele digitale (extrem de important) pentru a promova produse și servicii, cu scopul ca acestea să ajungă la clientul final în mod eficient.
“Marketingul digital se referă la crearea și răspândirea de conținut pe canale media digitale, de exemplu, site-uri web, pagini de destinație, rețele sociale, e-mail și aplicații de mobil, precum și promovarea acelui conținut folosind o varietate de strategii pe canale digitale plătite, dobândite și deținute, inclusiv SEO, SEM, pay-per-click (PPC), publicitate, distribuirea de conținut, rețele sociale, e-mail, mesaje text și multe altele.”, conform unei definiții a Oracle.
Revenind la canalele digitale, acestea includ site-uri web, rețele sociale, e-mail, motoare de căutare și aplicații mobile, iar toate acestea pot concura, atât timp cât sunt corect utilizate, la succesul unui produs sau brand de produse.
Cu alte cuvinte, scopul marketingului digital este de a ajunge la consumatori prin intermediul acestor platforme și de a construi relații cu aceștia, care se va traduce în final prin vânzări.
O idee extrem de importantă în tot acest context, este că majoritatea produselor și serviciilor propuse de companii trebuie promovate pe o piață existentă deja, deci pe o piață concurențială, iar jobul unei echipe care propune o strategie de marketing este acela de a plasa produsul sau serviciul propriu mai sus, ca vizibilitate, față de competiție.
La fel de important, oricât de bune ar fi produsele sau serviciile propuse de companie, fără vizibilitate digitală, acestea nu au cum să ajungă în atenția potențialilor clienți. Da, se vor folosi toate atuurile produselor în campaniile de marketing, însă dacă aceste campanii nu sunt optimizate până la cel mai mic detaliu, eșecul de piață este aproape garantat.
Mai mult, dacă doar o parte a strategiei de marketing digital este eficientă, iar alte componente nu (ex: SEO este bine făcut, dar comunicarea pe rețelele sociale este unidirecțională), campania va fi nu doar inutilă, ci consumatoare de resurse financiare în mod inutil.
Iată câteva sfaturi pentru evitarea unor greșeli în construirea unei strategii de marketing digital:
Cantitate vs. Calitate – Contentul unic și de bună calitate trebuie să prevaleze! Calitatea bate cantitatea, mai ales dacă este vorba despre “tone” de conținut îndoielnic. În plus, publicarea unui volum mare de content de slabă calitate poate chiar să aibă un efect invers asupra reputației brandului pe care dorești să îl promovezi.
SEO – De cele mai multe ori, graba chiar strică treaba: concentrarea pe SEO extins, în speranța câștigării unei notorietăți mai ample și ignorarea SEO-ului local este o greșeală făcută în general de echipele de marketing mai puțin experimentate, care nu realizează că SEO local este pasul numărul 1, mai ales când produsul sau serviciul promovat se adresează inițial unei regiuni geografice limitate. SEO-ul va fi focusat pe acea regiune!
Optimizare content și canale – Cea mai frecventă greșeală în strategiile de marketing se referă la insuficientă optimizare a site-urilor / content-ului pentru accesarea de pe device-uri mobile. Neglijarea optimizării pentru mobil, în contextul în care majoritatea covârșitoare a utilizatorilor accesează internetul de pe astfel de dispozitive, este inacceptabilă.
Branding coerent – Mesajele de orice tip, dar mai ales vizualurile, sunt cele care au rolul de a da consistență și unicitate unui brand. Lipsa de coerența în mesajele și vizualurile brandului va avea drept consecință slăbirea imaginii de brand, crearea sentimentului de confuzie printre clienți și, în final, imposibilitatea consumatorilor de a identifica brandul.
Lipsa de comunicare pe rețelele sociale
Oricât de bine ar fi optimizat contentul și oricât de ridicată ar fi calitatea mesajelor de marketing transmise pe diverse canale, lipsa de interacțiune cu clienții va duce la un răspuns similar din partea acestor: ignorarea produselor și serviciilor companiei care adoptă mesaje unidirecționale, fără să răspundă diverselor întrebări pe care clienții le pot adresa.
Importanța datelor analitice – Nu în ultimul rând, incapacitatea de a citi în cheie corectă datele analitice legate de o campanie de marketing digital pune compania în postura de a nu ști cât de eficientă sau nu este o strategie de vânzări în online. Este ca și cum arunci cu bugetul pe fereastră.
Acestea sunt doar câteva dintre elementele de care orice echipă de marketing digital trebuie să țină cont în construirea și derularea unei strategii de marketing digital.
0 Comments
Leave A Comment