04/11/2024
Marketingul SMM avantaje si dezavantaje
Până acum am vorbit despre două tipuri de marketing digital, iar „serialul” nostru va continua astăzi cu o a treia soluție. SMM. Adică marketing pe retelele sociale, poate cea mai folosită metodă de promovare online la scară globală. Ca și în cazul celorlalte metode de marketing luate în discuție pe site-ul nostru, și SMM oferă avantaje și dezavantaje, pe care vi le vom dezvălui în cele ce urmează.
Avantajele Marketingului pe Rețelele Sociale (SMM)
Unul dintre principalele avantaje ale SMM este că oferă companiilor posibilitatea de a ajunge la un public nu doar diversificat, ci și destul de vast. Asta pentru că marile rețele sociale dispun de miliarde de utilizatori. Acest prim avantaj se leagă perfect cu un al doilea: costurile reduse. Iar acum avem, se pare, chiar rețeta pefectă pentru costuri mici și audiență mare. Dar nu uitați că totul se reduce la eficiența campaniei, altfel cele două avantaje se anulează!
CITEȘTE ȘI: Avantajele si Dezavantajele PPC Marketing
Dar despre riscuri și dezavantaje vom vorbi ceva mai jos în text.
Revenind, un alt avantaj demn de menționat este interacțiunea directă cu clienții, ceea ce se traduce de cele mai multe ori prin construirea unor relații mai puternice între brand și consumatori.
Nu în ultimul rând, trebuie să menționăm creșterea vizibilității brandului, prin postări regulate dar mai ales relevante. SMM îți permite inclusiv realizarea unor campanii gratuite, însă stabilirea unui buget pentru promovarea pe rețelele sociale vă va permite targetarea unor segmente de public în funcție de indicatori demografici, interesele acestora și chiar și comportament. De asemenea, SMM oferă instrumente de analiză pentru măsurarea performanței campaniilor, implicit ajustarea strategiile pentru și mai multă eficiență.
Targetare precisă: Poți targeta anunțurile tale către segmente specifice de public pe baza demografiei, intereselor și comportamentului online.
În loc de concluzie pentur acest capitol, dacă ar fi să folosim un singur cuvânt pentru a descrie SMM, atunci acesta a fi, fără îndoială, flexibilitate!
Dezavantajele Marketingului pe Rețelele Sociale (SMM)
Ajungem inevitabil acum și la partea prin care trebuie să apelăm și la zicala „prea frumos ca să fie adevărat”. Da, SMM oferă multe avantaje pentru companii și pe cele mai importante și de impact le-am enumerat mai devreme. Totuși, există și câteva vești mai puțin bune sau haideți să le spunem riscuri de care trebuie să fiți conștienți dacă alegeți aceast metodă de marketing pentru promovarea produselor și serviciilor companiei sau chiar a brandului.
Câteva riscuri asumate odată cu adoptarea SMM
Primul este legat de riscul unui feedback negativ din partea unor utilizatori de rețele sociale care pot genera valuri de reacții din partea altor utilizatori ce pot fi influențați. O astfel de întâmplare este extrem de greu de manageriat și este și extrem de time-consuming pentru echipa de marketing. Prin urmare, dacă alegeți demararea unei astfel de campanii, trebuie să dispuneți de timp. Fără timp dedicat campaniei nu se poate vorbi despre gestionarea eficientă a acesteia! Timpul consumat eficient înseamnă interacțiunea permanentă cu utilizatorii, monitorizarea performanței strategiei și, nu în ultimul rând, generarea de content relevant pentru business-ul respectiv.
CITEȘTE ȘI: Marketing prin Influenceri, avantaje și dezavantaje
Un alt dezavantaj al SMM este generat chiar de către rețelele sociale și modul în care acestea evoluează. Ajungem la cel mai mare dușman al unei echipe de marketing slab pregătită în SMM: algoritmii. Mai exact schimbarea acestora, chestie care se întâmplă frecvent și care fără o adaptare rapidă a strategiei de marketing, poate duce la scăderea vizibilității postărilor.
În final, tot la capitolul dezavantaje mai merită menționată concurența extrem de ridicată de pe rețelele sociale, ceea ce înseamnă eforturi suplimentare din partea echipei care crează contentul în vederea livrării unor campanii de calitate ridicată.
0 Comments
Leave A Comment