• Background Image

    Folosesti AI ca sa publici content pe site-ul companiei?

    16/09/2024

16/09/2024

Folosesti AI ca sa publici content pe site-ul companiei?

Pentru că tot am vorbit data trecută pe blog despre marketing în era AI (apropo, articolul îl puteți citi AICI), astăzi ne oprim asupra unui subiect ceva mai nișat, dar extrem de important pentru orice companie care livrează conținut în diferite scopuri, inclusiv content de marketing pentru promovarea unor produse sau servicii.

Asta pentru că nu mulți își dau seama de o realitate puțin paradoxală: marile motoare de căutare Google și Bing sunt din ce în ce mai focusate în generarea de răspunsuri de Inteligența Artificială, dar în acelați timp, algoritmii SEO (în special dacă vorbim despre Google), penalizează acele articole care utilizează AI. Deci, cum facem până la urmă, care este, de fapt, acea bună practică ce poate garanta succesul? Sau, mai bine spus, mai există o bună practică în acest moment când vorbim despre content?

Modelele lingvistice, aka modelele de limbaj cu ajutorul cărora interogările utilizatorilor primesc răspunsuri, sunt antrenate pe seturi mari de date. În lipsa reglementărilor, marile companii din domeniul AI au avut (și încă au) acces aproape nelimitat la datele de pe internet, adică la majoritatea covârșitoare a articolelor publicate de-a lungul timpul pe diverse platforme media, pe bloguri etc.

Marea problemă acum apare

Chiar și înainte de apariția AI, extrem de mult content publicat pe internet era cel puțin duplicat. Acesta este rezultatul copierii pur și simplu a unui articol și publicării lui, eventual cu mici modificări, pe un alt site. În termeni populari se numește plagiat. Sau furt. Însă asta este doar o fracțiune din imaginea destul de cruntă a calității contentului de pe net.

O imagine ceva mai clară asupra fenomenului, unul scăpat de mult de sub control, am putea avea dacă ne imaginăm o multiplicare imposibil de cuantificat exact a primei acțiuni de plagiat:

rezultă copie la copie, la copie, la copie etc.

Așa că, până să vorbim despre falsificarea de conținut cu ajutorul AI, ar trebui să ne uităm și la „manualul” de pe care a învățat Inteligența Artificială ceea ce ne oferă azi.

Iar manualul este deja viciat

Sfatul nostru pentru orice companie care vizează campanii de promovare bazate pe articole de marketing este să nu aleagă cea mai ușoară cale, cea a utilizării în exces a AI pentru crearea de texte de marketing. Cel mult, puteți utiliza aceste instrumente pentru a schița o idee în lipsă de inspirație, dar nu mai mult de atât. Altfel, riscați să vă pierdeți într-o statistică destul de cruntă și care nu face decât să îngroape afacerile.

În loc de concluzie: potrivit unui studiu al Amazon Web Services (AWS), citat de site-ul de tehnologie ZonaIT, 57% din conținutul disponibil pe internet este generat parțial sau integral de AI!

0 comentarii

Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

five × two =