• Background Image

    Marketing în era AI

    09/09/2024

09/09/2024

Marketing în era AI

Marketingul este primul domeniu care beneficiază de pe urma apariției AI (Inteligența Artificială), lucru care se întâmplă în tandem cu o creștere a pieței AI cu ajutorul Marketingului. Cu alte cuvinte avem o situație de tip win-win, în care ambele industrii evoluează substanțial ajutându-se reciproc.

Marketingul este probabil cel dintâi „client serios” și beneficiar al apariției noilor tehnologii bazate pe algoritmi. Putem vorbi despre marketing în era AI? Cu siguranță, da! Ba, mai mult, Inteligența Artificială a devenit deja unul dintre instrumentele esențiale în marketing, transformând modul în care companiile interacționează cu clienții și își optimizează strategiile. IA nu mai este doar un concept futurist, ci o realitate care redefinește marketingul. Cum face asta? Prin automatizare, personalizare și analiză avansată a datelor.

Automatizarea proceselor prin AI

Automatizarea proceselor de marketing se traduce prin scurtarea timpului necesar impelmentării acestora, deci prin eficiență crescută și, nu de puține ori, prin costuri semnificativ mai mici decât cele necesare folosirii exclusive a forței de muncă umane. AI permite automatizarea sarcinilor repetitive și consumatoare de timp, cum ar fi trimiterea de emailuri sau gestionarea campaniilor publicitare. Printre primele companii care au făcut trecerea la utilizarea pe scară largă la nivel de companie a AI se numără platformele de e-mail marketing, care reușesc să optimizeze cu ajutorul AI atât contentul livrat în căsuța poștală a abonaților, crescându-i calitatea, cât și momentul optim de trimitere al e-mailurilor, unul dintre factorii decisivi ai ratei de succes a unei campanii de e-mail marketing.

Analiza avansată a datelor și analiza comportamentală a clientului cu ajutorul AI

Două dintre cele mai complexe și mai importante componente în marketingul de astăzi sunt capacitatea de analizare a datelor, respectiv diseminarea analizelor la nivel individual, pentru grupuri de clienți și, mai nou, pentru clienți individuali cu nevoi și dorințe specifice. Aici intervine AI, care poate procesa cantitați imense de date într-un timp infinit mai mic decât o pot face oamenii. Astfel, targetarea este optimă prin personalizarea interacțiunilor cu clienții, prin analiza comportamentului acestora și anticiparea nevoilor lor.

Marketing în era AI

Cele mai bune exemple sunt chiar Google Ads și Facebook Ads care se bazează exclusiv pe algoritmi AI și modele dedicate bazate pe machine learning pentru a învăța pur și simplu comportamentul și preferințele clienților cu scopul de a optimiza reclamele până la nivel individual. Rezultatul este cel scontat: îmbunătățirea ratei de conversie sau, pe scurt, mai multe vânzări, dar și loializarea clienților.

Chatbot-uri și asistenți virtuali

Utilizarea chatbot-urilor și a asistenților virtuali este un alt exemplu de aplicare a IA în marketing. Acestea pot răspunde la întrebările clienților, oferi recomandări personalizate și chiar finaliza tranzacții, îmbunătățind astfel experiența utilizatorului și reducând timpul de răspuns. Inițial, aceste modele de AI au fost folosite de companii din domeniul fashion (marile branduri de comercializare a articolelor vestimentare), dar ulterior, utilitatea asistenților virtuali s-a extins aproape la orice magazin online, din orice domeniu.

AI, limbajul natural și analiza percepțiilor consumatorului

Aflarea percepției publicului asupra unei mărci sau asupra unui produs este noul Graal din care marketingul se servește cu ajutorul AI. Există modele de Inteligență Artificială care sunt antrenate să proceseze limbajul natural al clienților. Asta înseamnă că AI analizează menționările unui anumit brand pe social media, bloguri, forumuri etc. și generează rapoarte care pot schița un portret al percepției și chiar al sentimentelor consumatorilor față de o companie, un produs, un serviciu. Înainte de apariția AI, o astfel de operațiune putea fi făcută prin interogarea subiectului cu ajutorul motoarelor de căutare, iar după strângerea datelor urma o anevoioasă muncă umană de analizare a bazei de date. Evoluția față de modelul tradițional este, în acest moment, incredibilă: rezultatul este precis, rapid generat și eficient.

Și totuși, suntem abia la început. AI continuă să evolueze, impactul său asupra marketingului devine din ce în ce mai semnificativ, iar tot ce au de făcut companiile de profil este să țină pasul cu noutățile și să adopte acele modele de Inteligență Artificială care se pliază cel mai bine pe domeniul lor de activitate.

0 comentarii

Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

eighteen − 2 =